Hva skal man spise etter trening?

Mange av mine kunder spør meg hva man skal spise etter trening.

Etter dagens utetrening i perfekt høstvær ☀️, ville jeg dele min egen oppskrift på verdens beste havregrøt a-lá Natasja!??‍?

Nå som kulda sniker seg på er det ekstra godt med varm deilig grøt. Havregrøt trenger nemlig ikke være tørt og kjedelig! ?

Det er selvfølgelig veldig viktig hva du spiser etter trening, men like viktig er det hva du spiser før trening. Et godt sammensatt kosthold gjennom hele dagen er vesentlig for å holde energien oppe. På den måten unngår du å få det kjente “søtsuget” på kvelden. “Søtsuget” som man kaller det er egentlig et rop fra kroppen om at den trenger næring. Ikke nødvendigvis i form av sukker. Det kroppen trenger er mat. Hvordan du skal unngå søtsuget skal jeg komme tilbake til i et senere innlegg.

 

Nå skal jeg dele dagens lunsj med deg!

Min favorittgrøt som kan nytes både varm og kald, til frokost og lunsj. Jeg lager ofte en dobbel porsjon til frokost så jeg har til lunsj også. Den inneholder alt du trenger. Proteiner, sunt fett og langsomme karbohydrater som holder deg mett lenge og senker blodsukkeret.

Du får masse energi til både arbeidsfokus og power på trening!

Kok opp 1 dl lettkokte havregryn og 1 ss chiafrø i 2 dl lettmelk (spe inn mer om den blir for tykk). Ha i kanel og en klype salt.

Etter 5 minutter er den ferdig kokt. Ha i 2 ss proteinpulver  (vaniljesmak), eller naturell Yoghurt/Magerkesam. Rør inn sammen med 1 ts peanøttsmør.

Litt kanel på toppen til slutt. Voilá!
Til grøten må jeg selvfølgelig ha et glass melk og en stor kopp med kaffe.

Jeg håper du legger inn denne i hverdagsmaten din for du vil kjenne forskjell ganske raskt! ??

Nå skal dyra ut å luftes og siste rest av sola nytes!

Håper det smaker og god helg!

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: