Trening og sykdom + Podcast som gjør treningen til en god latter!

skjermbilde-2016-10-18-kl-13-51-55

Det er sykdoms tid – Hvordan trener du når du ikke er helt frisk og når er det smart å holde seg i ro?

Vi er i en tid hvor det er mye sykdom i luften og det kan sette treningsformen hardt tilbake om man ikke lytter til kroppen.

Men er motivasjonen også en bidragsyter til at det er lettere å holde sofaen, så må du kanskje ha et spark bak istedenfor.

Jeg vil først gi deg noen ekstremt viktige tips for å holde resultatene dine selv når kroppen ikke spiller helt på lag med deg.

 

Punkt en er å lytte til hva kroppen prøver å fortelle deg.

Alt for mange presser seg gjennom snørr og tårer og lever i myten om at «dritten» kan trenes ut. Hadde det vært så enkelt så hadde vi jo ikke vært syke i det hele tatt.

 

Selv kjente jeg at jeg brygget på noe og valgte å gjøre noen endringer på planen. Se hva jeg gjorde og hvilke podcast som får treningen min til å bli morsom og full av latter!

 

Se min video til deg under her.

Ikke alle dager er gode treningsdager. Men le kan jeg likevel!

 

Så hvorfor skal du ikke trene når du ikke er helt frisk?

Det er viktig at du ikke presser deg når du kjenner at noe styrer i kroppen din.

Det som skjer da er at du:
1 – Forlenger sykdommen.
2 – Kan bli værre.
3 – Du bruker lengre tid på å få tilbake treningsformen og kan miste noe av fremgangen din.

Det er fordi at kroppen trenger hvile for å drive bakterier ut. Om du presser deg så vil du svekke immunforsvaret og kroppen vil ikke klare å drive «dritten» ut like raskt.

Er du syk eller har noe på gang så må du hvile, ta en rolig økt om kroppen tillater det men ikke press deg hardt. Spis sunt og masse bær og grønnsaker så du får i deg nok antioksidanter og c-vitaminer.

Den grønne smoothien jeg har delt i bloggen er rå på å gi energi og holde deg frisk, så den må du prøve. Jeg prøver å drikke denne hver dag og jeg merker utrolig stor forskjell på formen! Det beste er at jeg også får sterkere hår, negler og finere hud. Hva er vel bedre enn det..?! 🙂

Her er linken til smoothien.

PS. Vær flink til å vaske hender og bruke antiback så minker du ihvertfall sjansen for å bli smitta.

Ønsker deg en herlig uke med deilig innevær, pledd og stearinlys. I love it!

Klem fra Natasja Chantell 

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: